Mama2c

Mama2c

czwartek, 24 kwietnia 2014

O naszych wielkanocnych wypiekach

Tak, wiem- miałam dziś dokończyć relację ze Świąt, jak to nam dzieci uatrakcyjniły ten czas... Wiem też jednak, że jedną z Was, nagli czas (ale rym :)) i czeka na opinię o ciastach.
Megi- dziś specjalnie dla Ciebie :)

Tytułem wstępu, odniosę się tylko do Waszych komentarzy...
Dziewczyny! Nie zawstydzajcie mnie :) Dla kogoś kto lubi piec i wstaje przed 7rano (nie z własnej woli OF KORS!) sześć ciast w ciągu całego dnia, to naprawdę nie jest żaden wyczyn. Poza tym- mnie to naprawdę relaksuje i odpręża :)
No ale- konkrety, konkrety!

Zacznę od ciasta, które najbardziej mnie rozczarowało. I niestety, jest to właśnie zimowy tort kokosowy, który Cię (Megi) najbardziej interesował. To nie tak, że ten tort jest zły, niesmaczny, trudny. Nie. Jest banalnie prosty i pewnie dla wielu osób pyszny. Ja natomiast odkryłam, że zupełnie nie podchodzi mi krem na bazie serka mascarpone i białej czekolady. Jak dla mnie taka masa była nijaka, mdła- po prostu niedobra. I mimo, że dorzuciłam ciut więcej malin niż było w przepisie- nie uratowało to jej smaku. Zanim jeszcze upiekłam to ciasto, "jarałam" się strasznie połączeniem malinowej masy, biszkoptu i kokosowego kremu na zewnątrz. W smaku- wcale nie zrobiło to na mnie oszałamiającego wrażenia. Co mogę więcej napisać- na pewno powtórki nie będzie. Jedyny plus- wizualnie prezentuje się nieźle, ale przecież każde ciasto możemy sobie fajnie udekorować, przyozdobić...




Skoro było o rozczarowaniu, to może teraz o absolutnym faworycie tych Świąt. 
Wyglądał o tak...


...a smakował jeszcze lepiej. I taki pyszny efekt, udało mi się osiągnąć, łącząc ze sobą dwa różne przepisy. W oryginale ciasto to, miało być tortem bezowym z TEGO przepisu. Jednak bezy, to nie jest moja mocna strona, i choć jeszcze u fryzjera, jedna z klientek próbowała mnie przekonać, że to banalnie proste- ja swoje wiem :) A, że marzył mi się ten krem- na bazie serka mascarpone, masy krówkowej, orzechów i daktyli, trzeba mu było znaleźć odpowiedni podkład. Blaty czekoladowe z TEGO przepisu jeszcze nigdy mnie nie zawiodły, a że w smaku nie są słodkie- idealnie równoważyły, słodki i lepki (ale za to jaaaaaaaaaki pyszny) krem. Pokuszę się o stwierdzenie, że to połączenie idealne. No i jak się okazało- nie tylko dla mnie, było to najlepsze ciasto minionych Świąt :) Chyba nie trzeba lepszej rekomendacji :)

Zaskoczeniem był natomiast sernik na zimno na krakersach. Mnie i mamie smakował bardzo. Za to mój mąż, który jest absolutnym fanem serników na zimno, stwierdził lakonicznie: "Taki sobie". Jak dla mnie- naprawdę dobry- kremowy, delikatny, nie za słodki... I czy Mu smakuje, czy nie- za jakiś czas zamierzam go powtórzyć :)



Babka czekoladowa. Ciasto, które na pewno powtórzę. Bardzo dobra, jedzona wczoraj-wciąż była smaczna, mięciutka, chyba najdłużej zachowała swą świeżość.



Babeczki biszkoptowe do koszyczka wielkanocnego. Pomysł, na który wpadłam w ostatniej chwili... Babeczki wyparły z listy sernik kajmakowy, bo ten- raz, że już znamy, a dwa- no ile można w końcu piec :)
Dodatkowo- wiedziałam, że dekorowanie tych małych wypieków bardzo ucieszy Elizę, a że lubię Jej sprawiać przyjemność- sernika nie było mi żal :)

No dobra- mama dwóch córek też lubi dekorować wypieki :)



Był jeszcze keks. Tyle, że biedaczek, nie załapał się na zdjęcie. I tak- większość fotek robiłam u rodziców, a uwierzcie, to wcale nie było łatwe. No i te spojrzenia... Nie rozumieją, że jestę blogerę... No dobra- nie wiedzą. I niech tak pozostanie :)

A Wy? Upiekłyście w tym roku coś nowego? Możecie coś zaproponować?

No i żeby nie było:



Fakt, że jest już oficjalnie po Świętach, nie oznacza, że przestaliśmy się rozpieszczać :)
W końcu Chodakowska musi kogoś odchudzać i po wakacjach :)

12 komentarzy:

  1. Haha, ostatnie zdjęcie jest po prostu genialne!!!! Lilka, powaliłaś mnie tym swoim niesfornym języczkiem! :-D tort bezowy od Sowy znam bardzo dobrze, sama też go piekę, ale z bezami - i popieram panią od fryzjera - one naprawdę są proste, tylko trzeba dobrze wyczuć piekarnik ;) wszystkie ciasta wyglądają przepięknie, z opisów na ostatnim miejscu stawiam tort kokosowy, bo nie przepadam za biszkoptem. Poza tym przepięknie je udekorowałyście, normalnie jak z cukierni!

    OdpowiedzUsuń
  2. jesteś the bezt;) tyle ciast;) kobieto.....ja w życiu tyle nie zrobię;)))))) podziw wielki;)

    to pierwsze miałó prawo cię rozczarować przecie zima się skończyła;)))))

    jak tam patrzę na te foty robię się głódna i mam ochotę zjeść to wszystko. co zrobić by to co na fotach umiało zmaterializować się na moim biurku;))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam pyszności....ja nic nowego nie robiłam, ale planuje szyszki zrobić jak tylko z domu będę mogła wyjść...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja moją ciekawostkę na blogu umieściłam...Z resztą sama widziałaś. A po za tym - same standardy :)
    Ale Twoje ciasta wyglądają mniamuśnie *-* Ja nie mam weny do dekorowania ciast :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasta wygladaja smakowicie. Do mnie nigdy nie przemawialo polaczenie mascarpone z biala czekolada... a moze to tylko biala czekolada, ktora naprawde nigdy do mnie nie przemawiala:))) Jakos moglaby nie istniec i wcale nie odczulabym braku.
    Niech sobie wejdzie do GotujeboMusze i obaczy to semifreddo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odezwa: Zakładaj blog kulinarny!! Albo chociaż załóż tutaj taką podkategorię! Będzie na "zaś" :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. popieram zakładka koniecznie żebyśmy sobie mogły w razie natchnienia poszukać przepisu. W razie czego mężuś na pewno pomoże z chęcią :P

      Usuń
    2. ZDECYDOWANIE! Jestem na TAK! Zakładka jest NIEZBĘDNA!
      Za sprawą Twoich przepisów i obrazków za chwilę zacznę gryźć monitor...
      Uciekam, bo to może się źle skończyć... Buźka :D

      http://mamablogujepl.blogspot.com/

      Usuń
  7. Tak,zakładka konieczna :) na weekend jak znalazł Ja robiłam mazurek fistaszkowy,jak ktoś lubi słodko-słone też jest super ;) -pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojj, szkoda, że kokosowy tort taki sobie... może więc upiękę jakąś wariację na czekoladowych blatach, które polecasz. Dobrze poznać inną opinię,bo w internecie prawie każde ciasto wygląda smakowicie.

    MegiW

    OdpowiedzUsuń
  9. pieknie wylgądasz;)))))))) jak starsza siostra swojej startszej córki;) co fota co wpis z twoim zdjęciem to wylgadasz piękniej i młodziej.

    OdpowiedzUsuń
  10. ślina mi cieknie z ust - co Ty ze mną robisz!! ;) ja zrobilam babkę majonezową w końcu i panią walewską :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie komentarz. Dzięki temu będę mogła odwdzięczyć się tym samym!